Szkolny zespół do spraw promocji zdrowia

Szkołę promującą zdrowie tworzy społeczność szkolna sama dla siebie i w tym procesie powinno uczestniczyć jak najwięcej osób: pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, uczniów oraz rodziców. Ich udział jest niezbędny w diagnozowaniu problemów społeczności szkolnej i szkoły, wyborze priorytetów,planowaniu i realizacji działań oraz ocenie ich efektów.

Szkoła Promująca Zdrowie to program długofalowy, nad którym trzeba ciągle pracować, by ulepszać funkcjonowanie szkoły pod względem zdrowia szeroko pojętego, by przebywanie w szkole sprawiało radość całej społeczności szkolnej, a uczestnicy szkoły promowali zasady zdrowego stylu życia, który jest niezwykle ważny.

Zadania szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia

  • upowszechnianie koncepcji SzPZ w społeczności szkolnej.
  • pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.
  • inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.
  • współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
  • kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.
  • prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.
  • współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej/rejonowej sieci SzPZ.
  • rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych, w tym współdziałania z innymi ludźmi i kierowania wspólnie podjętymi działaniami

Skład szkolnego zespołu do spraw promocji zdrowia (pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni):
Kordynator-Magdalena Klofta
Edyta Pukacka
Konrad Ćwirko
Karolina Pawlak
Anna Machnowska – Pyrzyńska
Ponadto zespół tworzą uczniowie i ich rodzice.